ser biały (twaróg)

ser biały 

Ser biały tzw. twaróg ;)

Zostało mi mleka  a niestety nie 
zużyła bym  aż tyle więc postanowiłam zrobić 
trochę sera

Potrzebne:

Około 1,2 l mleka , sok z cytryny
 (albo najlepiej kwas mlekowy ale wiem ,
 ze nie wszędzie można dostać).
Do garnka wlewamy na dno troszkę wody ,
 żeby potem się mleko nie przypaliło.
Następnie wlewamy mleko, czekamy  

aż mleko się zagotuje, zmniejszamy gaz do minimum 
i używając drewnianej łyżki i mieszając powoli wlewamy
 do mleka  zakwaszacz czyli albo sok z cytrynę albo
 kwas mlekowy albo w ostateczności kwasek cytrynowy.

Zwiększamy trochę gaz i zaraz będziemy mieć ścięty ser.

Najlepiej odcedzić na  gazę wyłożoną na sitku . 
Jeśli chcemy twardszy  trochę ser to przyciskamy 
np słoikiem litrowym wypełnionym woda.

Jeśli używamy do skwaszenia kwasu mlekowego 
 lub soku z cytryny to  serwatka się nada 
spokojnie jeszcze żeby ja użyć np do gotowania
 na niej ryżu albo zwyczajnie do wypicia.

Ja do tego 1,2 litra mleka użyłam  soku z 
jednej niedużej cytryny .
 
 
Smacznego 
S.
 
 

 

Brak komentarzy