Śliwki w cieście francuskim z masą marcepanową

Śliwki w cieście francuskim z masą marcepanową



Użyłam kilka śliwek  , płat ciasta francuskiego , mały kawałek masy marcepanowej ( około 70-100 g) .
Płat ciasta francuskiego ułożyć na formie do pieczenia ( zależnie jaką formę używacie ; ja miałam średniej wielkości formę na tarte) . 
Wcześniej rozgrzać piekarnik do 200C .
Na ciasto ułożyć pokrojone w plasterki śliwki . Na to startą na tarce masę marcepanową .
Posypać 2 łyżeczkami cukru waniliowego . Piec 20-25 minut
Drugą opcją były ciastka ze śliwką w środku . Metoda taka sama tylko forma się zmienia .
Na wierzchniej warstwie wycięłam wcześniej ,,dziurkę" ,żeby śliwka była na wierzchu .
Dwa prostokąty: jedna część z dziurką , druga bez (dolna)  ,
 masa marcepanowa w środek, na to plasterek śliwki lub ćwiartka
 i sklejamy dwie części i gotowe do piekarnika .Ja posmarowałam rozmąconym  jajkiem jeszcze przed pieczeniem .









Smacznego
S.

Brak komentarzy