Locronan

Locronan

Małe miasteczko na wzniesieniu o zabytkowym charakterze ( nazwę swoją zawdzięcza świętemu Ronanowi (  Irlandzki misjonarz ) .
Locronan uznawane jest za jedno z najpiękniejszych miejsc we Francji .
Stary kościół Świętego Ronana ( wybudowany w XV wieku ).

Muzeum historii i sztuki , kilka butików z lokalną żywnością czy pamiątkami , poczta i kilka restauracji . Szczególnie zabytkowy charakter maja domy przy głównym placu ( większość jak nie wszystkie pochodzą z z XVII wieku ) .
Sami zobaczcie …




Okolice parkingu przed miasteczkiem , potem już idziemy kawałek pieszo ... 



Jedynie żałuje , że sobie chodaczków nie przywiozłam ale może jeszcze nadrobię . Nie , nie do chodzenia ... takich malutkich miniaturowych ;) 









Biblioteka Celtycka .

Kościół Świętego Ronana. 

Sklepik ze starociami .



Główny plac.
 
 

















To już ostatnie miejsce , które Wam chciałam pokazać z tego zakątka Francji.
Podobało się ? Mi te dwa tygodnie w Bretanii zleciały bardzo szybko .



Pozdrawiam
S.



2 komentarze

  1. Szyld "Le Grenier" to obowiązkowy obiekt do sfotografowania w Locronan ;) a w ogóle miasteczko strasznie mi się podobało i tylko żałowałam, że tylu turystów się kręci ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja żałuje ze byliśmy krótko i jednak nie widziałam bocznych uliczek zbyt wielu ale może jeszcze nadrobię. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń