Chleb z garnka żeliwnego

Przyznaje ... Wypróbowałam pewien przepis z mała modyfikacja ale z efektu jestem bardziej niż zadowolona.
Przepis podsunęła mi Ewa z mrsandmrflr ,  podsunęła zdjęcia na Fb ( profil na instagramie z którego pochodzi przepis juz  jakis czas obserwowałam ale ... )do zrobienia  tego chleba przymierzałam sie bardzo długo. 
Zobaczyłam wczoraj zdjęcia, poczytałam opinie ...potem juz poszło.



Garnek żeliwny w domu sie znalazł i to nie byle jaki , produkty były , nadszedł wieczór i pomyslałam ... ,,Teraz albo dalej bede to odkładać ". 
Przepis pochodzi z profilu Whiteplatecom
Koniecznie zajrzyjcie do Elizy jesli chcecie znaleść wiecej smacznych przepisów. 

Po rozmowie z Ewa na temat przeliczania proporcji drozdzy suchych / swiezych itd uznałam , ze czas na mnie. 
Moj chleb troszkę sie różni od tego w przepisie Elizy. 
Ja dałam 300 g mąki pszennej , 100 g mąki gryczanej i 100 g mąki pszennej z domieszką lnu , do tego jakaś garść rożnych ziaren ( słonecznik, siemię lniane , mak , sezam ) , 2 czubate łyżki zarodków pszennych , 1 łyżeczka soli , 8g suchych drożdży i 350ml wody. 
Składniki wymieszałam wczoraj późnym wieczorem i zostawiłam w przykrytej misce w kuchni .
Rano rozgrzałam piekarnik do 230C  razem z żeliwnym garnkiem. 
Do takiego gorącego garnka włożyłam ciasto na chleb , posypałam na wierzch  jeszcze nasion , przykryłam pokrywka i piekło sie tak 30 minut. 
Pozniej zdjęłam pokrywkę i piekłam jeszcze chleb 15 minut. 
Gorący chleb bardzo łatwo wyleciał z garnka po odwróceniu . Zawinięty w ściereczkę roznosił zapach po całym domu. 
Przypomniał mi ten czas kiedy jeszcze około 10 lat temu przez dobre 3-4 lata nie kupowałam chleba w sklepie tylko piekłam w domu. 
Wyszedł bardzo dobry. 
Jesli sie ktos z was zastanawia czy upiec czy nie upiec to zapewniam was ze ten przepis jest naprawdę nie wymagający czasu i pracy. 
WARTO 

Podpisuje sie pod tym wszystkimi kończynami i żołądkiem ;) 

A tu zdjęcia tego chleba 







Przy okazji zapraszam na instagram https://instagram.com/garoterapia/

1 komentarz