Kruche ciastka ze słonym karmelem

Dziś podobno międzynarodowy dzień kawy  a do kawy ciastka z karmelem pasują jak najbardziej.
U mnie dziś kruche ciastka ze słonym karmelem. 





Użyłam : 
250g mąki
100g drobnego cukru do wypieków 
110 g masła ( roztopić , ostudzić ) 
1 jajko ( średnie ) 
Pół małej  łyżeczki fleur de sel ( specjalny rodzaj soli morskiej .we Francji głownie  ta sól pochodzi z Bretanii , choć sporo produkuje jej też Portugalia i inne kraje. Ja miałam tą z Bretanii. ) 
3 łyżeczki słonego karmelu ( jakiś czas temu dostałam piękny słoiczek ze słonym karmelem z Bretanii ( uwielbiam )
 Mała uwaga - podobno mało było czuć ten słony karmel ale to mówił wielbiciel karmelu ;) dla mnie było w sam raz .  Zawsze można dodać  więcej.


Wymieszać sól , mąkę , cukier , dodać masło . Dodać słony karmel , jajko. 
Zawinąć w folię  spożywczą  i wstawić do lodówki na godzinę. 


Rozgrzać piekarnik do 180 C 
Rozwałkować ciasto na 5 mm , wykrawać ciastka jak mamy jakieś foremki z rożnym kształtami . Można tez inaczej ...
Ja miałam pieczątki do ciastek . 
Piec 10-12 minut ( jeśli trzeba to odwracając blaszkę  w połowie pieczenia na drugą stronę ). 



Upieczone ułożyć  do wystygnięcia na talerzu. 

Smacznego. 

Brak komentarzy