Muffinki z marcepanem

Przepis ten widzę na wielu blogach , ja go miałam również na swoim ale z pewna modyfikacja . Nie wiem może mam zbyt wrażliwe kubki smakowe ale jak dla mnie łyżka proszku do pieczenia to stanowczo za dużo i czuć go za bardzo. Ja w swojej wersji daję 1 łyżeczkę .

Muffinki marcepanowe.

250g maki  wrocławska  typ 550  jest dla mnie w sam raz  albo może być 500
1 łyżeczka proszku do pieczenia
max. 150 g masy marcepanowej(ścieram ta masę na tarce)
szczypta soli
pół szklanki cukru
2 jajka  ( ale jak duze  to starczy jedno )
szklanka mleka ( u mnie roślinne bo IBS mi nie pozwala na inne od dobrych paru lat )
50g masła( ścieram na tarce)
mała paczka cukru wanilinowego
do ozdobienia płatki lub  stożki migdałowe
Czasem  robię też kolorowe ciasto  dodając barwniki spożywcze
 ( dzielę wtedy ciasto na tyle części ile  chcę uzyskać kolorów i  do każdej części  ciasta daję  kolor jaki chce) .
Mąkę przesiewam, dodaję  proszek do pieczenia,sól, jajka , mleko.
 Mieszam wszystkie składniki. Najpierw suche z suchymi , mokre z mokrymi , potem łącze.
Wlewam ciasto do  silikonowych foremek+ papierowe papilotki
Na górze posypuje migdałami  lub  ( jeśli robię wersje  kolorowa )  jakaś posypka .

180C  (zawsze używam z nawiewem ale w starych gazowych piekarnikach czasem temperatura 200C  jest  odpowiednia)

Piekę 20 minut
Zależy w jak duże  papilotki dajemy ciasto ale wszystko zależy też  od piekarnika .





Brak komentarzy