11 maj , dentysta i maseczki ....

Nie myślałam że to powiem ale pierwszą osobą na którą czekam z niecierpliwością będzie jednak dentysta ...
który jednak zgodzi się mnie w końcu przyjąć jak już otworzą gabinety ( ale mam nadzieję że jednak nie jakiś sadysta )  #fuckcovid i  pierdzielic  ... zamknięte gabinety.

Btw czy Adam Słodowy miał jakiś rozdział w książce z DIY na pozbycie się ruszającej się piątki ? Qrwa mać ...
Excuse my language ale dostanie się z czymś innym do dentysty od kilku miesięcy graniczyło  z cudem a teraz jeszcze kolejna niespodzianka.
Przy okazji  nie dziękuję koledze z podstawówki który mi przestawił staw w 6 klasie i pozostawiło to ślad do tej pory. Nie dziękuję.
 🧘‍♀️
W skrócie nie dość że ułamany inny ząb i ukruszona plomba ( ale to nie to jest ,,pilne" wg obecnych wytycznych ) to zaczęła się ruszać piątka i oczywiście boli jak diabli.
Więc to  wskoczyło na czubek listy ,, pilne " .
W tamtym tygodniu udało mi się a raczej nam się dodzwonić do dwóch dentystów . Inni mają zamknięte gabinety albo terminy do umawiania przez internet na środek lata

Jedna zlała sprawę i podała jakiś ogólny nr tel na departament gdzie można sobie zadzwonić i jeśli jakiegoś mają to jak to jest bardzo pilne to może mnie kiedyś przyjmą a drugi ... Drugi dentysta zrobił wywiad przez tel , wypytał o alergie , przyjmowane leki itd itd pomimo tego że był w drodze w aucie wysłał dość szybko receptę na maila nic nie licząc sobie za ,,wizytę " .  Mało tego ... Jeśli się do niego dostanę i będzie to ten co myślę ( jest spore prawdopodobieństwo że facet jest za dnia dentysta a wieczorami komikiem więc dentysty z takim poczuciem humoru mi trzeba ;)
Tak czy inaczej nie wziął nic , pomógł bardzo i teraz czekam na dalsze wieści . Nawet jeśli nie jest tym o którym myślę a może w sumie tak być że jest dwóch dentystów chirurgów o tym samym imieniu i nazwisku w odległości jakis50 km od siebie to Irak dentysty z takimi opiniami nie widziałam jeszcze .
4,9/5 to dość wysoka ocena jak na ten zawód i zazwyczaj tu widzę takich co mają trzy gwiazdki .wow. Okaże się.

 Kasa ...  No tak ..  tak tu się płaci , wiem że krąży wiele opowieści wśród Polaków mieszkających we Francji  czy nawet i Francuzów że  jest ,, darmowa służba zdrowia" itd ale chyba zapominają o tym że nawet jeśli mają darmową to jest to tylko i wyłącznie dzięki dodatkowemu ubezpieczeniu tzw mutuelle ktore od 2016 czy 2017  zdaje się jest obowiązkowe w pracy jeśli ma się umowę stałą i płaci za to wtedy  pół na pół pracownik i pracodawca ( w większości firm bo słyszałam od niektórych że jakieś tam firmy pokrywają w całości ale to raczej wyjątki ) . Trudno takie coś nazywać ,, darmowym " jeśli i tak idzie to z mojej kieszeni w comiesięcznej opłacie i też nie każde mutuelle zwraca w 100% a podatki przecież też są odciegane normalnie z wypłat itd  zresztą tu jest tak ( jak pisze tu to = tu gdzie mieszkam i moje doświadczenia ,  Basia z Lyonu czy Grażyna z Bordeaux może mieć inne ) że idąc do lekarza po prostu place a potem ubezpieczenie społeczne czyli taki jakby odpowiednik ZUS zwraca to potem czy za lekarza czy za zwolnienie itd ale w jakimś tam procencie . Tyle że też mam różne doświadczenia z tym zwracaniem i na niektóre zwroty musiałam czekać miesiącami .
Inny system ale nie będę go roztrząsać i rozkładać na czynniki pierwsze. Widzieliście coś ,, darmowe " w tym świecie ? Oh można aplikacji geev na której ludzie tutaj mogą pozbyć się rzeczy które im zalegają w domach. Choć i tam muszę użyć moje punkty ( banany 😂😜) żeby skontaktować się z ofiarodawca i spytać czy zechce mi dać to co ma wystawione do oddania w aplikacji .
 Tak to będzie darmowe ale nie służba zdrowia ( no chyba że dla rodzin dużych czy o bardzo niskich dochodach ( nie wiem jak niskie muszą być bo nawet nie zarabiając  przez dość długo czas i tak  się nie łapie  na to dodatkowe ubezp  od państwa ,warunków jest więcej do spełnienia ) ale to i tak nie jest darmowe bo ktoś za to płaci w podatkach , pan pani , państwo . Oczywiście nie chce tu powiedzieć że chciala bym darmowe , nie ... Mówię jedynie że to co jest często nazywane że jest darmowe darmowym nie jest bo albo płaci się z własnej kieszeni w składkach przy wypłacie albo państwo w podatkach pobiera bo jednak z pustego to i Salomon nie naleje czy jakoś tak to leciało .

Wróćmy do dentysty .
Póki co  antybiotyk i przeciwbólowe ale jutro może się okaże kiedy będzie mógł mnie przyjąć.
Oby szybciej niż w czerwcu ( powiedział że może też tak być bo nawet jeśli gabinety się bardziej otworzą niż przez ostatnie 2 miesiące to i tak będą mieli ograniczenia narzucone przez rząd więc siłą rzeczy będą mogli przyjmować mniej pacjentów w ciągu dnia ) . Niestety mam tego świadomość inie spodziewam się że nagle juri się okaże że mogę sobie iść i wyrwać zęba . Tak lekko to pewnie nie będzie .
Więc bolą i zęby i żołądek już szwankuje od leków.

A tymczasem 11 maja i powoli wychodzimy z domów. Powoli bo Francja jest podzielona na dwie strefy czerwona i zielona i w tej czerwonej wciąż jest  więcej ograniczeń . Zrozumiale. O tym napiszę jakoś na dniach ale główna zmiana od połowy maja tfu co ja gadam maja.... Marca ! To jest to że podobno nie będzie trzeba już formularza i nie będzie ograniczonego wyjścia na godzinę z domu i kilometr od domu ale póki co wczoraj wieczorem nie widziałam żadnych tego typu konkretów a przemówienia ministrów które trwało zbyt długo jakoś nie chcialo mi się oglądać parę dni temu więc czekam na jakiś skrot .
Za to ludzi za oknem już dziś było słychać z rana jakby szli na jakiś pochód pierwszomajowy .  No tak i kolejna zmiana która będzie odczuwalna to napewno obowiązkowe maseczki w transporcie tyle że jak widzę jakiego rodzaju maseczki są dostarczane ludziom do skrzynek  i jeszcze to ma podobno atest to zastanawiam się czy mam  bardziej luksusowa ścierkę do podłogi w domu czy muszę iść do okulisty . Ja wiem że za darmo itd ale jak widzę komentarze i co ludzie wstawiają co im przyszło do skrzynki albo w jakiego rodzaju ,, maseczki " zaopatrza ich firma choćby taki edf czyli chyba główny dostawca prądu tutaj to zaczynam wierzyć w to że maseczka która sama sobie zrobiłam jest naprawdę spoko ;)  i jak pomyślę że oni muszą w tym oddychać to mi słabo.

U nas parę dni temu miasteczko puściło info że maseczki wielorazowe które miał im wysłać departament zaginęły w akcji że tak to ujmę i nie doszły i będą wrzucać do skrzynek ( od piątku jeszcze nic nie mam).  Ludzie na FB  piszą że niektórzy mają niektórzy nie mają więc może kiedyś coś wrzucą choć w teorii powinny być do poniedziałku w skrzynkach co też jest ciekawym zjawiskiem bo np u nas  są 3 mieszkania , 4 skrzynki a ktoś na codzien mieszka jedynie w 2 mieszkaniach . Do dwóch innych skrzynek klucze ma właściciel i pojawia się i znika a w teorii zajmuje jedno mieszkanie .  Wrzucą do czterech skrzynek  po dwie sztuki to szczerze mówiąc to będzie bez sensu ale nic ja tam sobie coś uszyje , mój nosi BUFF więc też sobie radzi ale są jak widzę rodziny które mają albo dzieci z problemami zdrowotnymi albo zwyczajnie mieszkają więcej niż 3-4 osoby w domu ... Dwie maseczki na skrzynkę. No cóż .... Nie rozwinę tego komentarza .owszem są też komentarze  czytelników na stronie miasta ( miasteczka !) typu ,, jak wam się nie podoba to idźcie sobie kupić w Intermarche czy w aptece za kilkadziesiąt euro za 20 czy 50 sztuk ale sorry... Jak gonić eh zachęcać  na wybory to był w tym interes  w połowie  marca a  już narzucić obowiązek i nie zapewnienie obiecanych wspomnę jeszcze raz maseczek to jest problem.   Komentarze z departamentu są typu ,, to ma atest , to ma was chronić a nie wyglądać "  .
Wrzucę Wam potem jak to wygląda .
Dla przykładu w wiosce parę km od nas znajomi dostali po 10 szt maseczek do skrzynki . Można ? Można. Pojawiają się glosy że nie wiadomo jak by to mieli policzyć ile osób mieszka pod danym adresem itd ... sorry to po co robili liczenie w całej Francji w styczniu czy od czego mają deklaracje podatkowe ? Przecież tam jest info ile normalnie mieszka osób pod danym adresem  . Pomyślmy trochę .To chyba nie tak ma wyglądać w tak rozwiniętym kraju że emerytki czy ludzie po domach szyją maseczki , trzynastolatki zafascynowani drukiem 3D drukują w domach przyłbice dla personelu medycznego itd itd .
Daje do myślenia prawda ?;)




Voilà tu jest wpis z maskami które wysłał edf dla pracowników https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2828420777280221&id=100003369800477?sfnsn=scwspmo&extid=FYDnLDPnCMq02DKS
Wskakujcie póki nie usuną z FB


Prawda że ciekawe modele masek ?
Źródło : actu77 i FB



1 komentarz